“Ara, més que mai, el món necessita cinema.
Potser sigui l’última forma important de resistència
davant del deteriorat món en què vivim.”
(Theo Angelopoulos)
El millor cinema català del segle XXI s’escriu amb la F de Femení. Una alenada d’aire fresc ha revitalitzat el panorama audiovisual del nostre país amb la irrupció d’una generació de realitzadores tan brillant com heterogènia: Elena Trapé, Carla Simón, Elena Martín, Neus Ballús, Eva Vila, Mònica Rovira…
Unes joves directores que han omplert les nostres pantalles amb les tendències més dispars i els resultats més estimulants: Estiu 1993, Penèlope, Les distàncies, La plaga, Les amigues de l’Àgata, Júlia ist, Ver a una mujer…
Cineclub t’aproparà a l’abril a aquesta onada irresistible amb dues òperes primes molt llamineres. My Mexican Bretzel, signada per Núria Gimenez Lorang, ha estat elogiada unànimement com una de les grans obres de no-ficció del 2020… però és un fals documental: una fabulació exultant que reivindica la veritat de la mentida.
Sara Gutiérrez Galve va debutar el 2018 amb Yo la busco, una crònica existencialista i urbana que excel·lí en els festivals de Màlaga i D’A.
I s’afegeix a la nostra festa femenina el primer llargmetratge de la sueca Pella Kågerman, Aniara. Una singular distopia inspirada en el poema homònim de Harry Martinson. La primavera serà d’elles… i de vosaltres!
Categoria: General