“La càmera és el microscopi que permet detectar la melodia silenciosa d’una mirada”
(Nicholas Ray)
Cineclub et convida aquesta primavera a gaudir d’alguns dels festivals més estimulants del panorama barceloní… sense sortir de Manresa.
I així podrem descobrir el títol que inaugurà la darrera edició de l’Americana, L’aspirant, l’òpera prima de Lauren Hadaway.
El BCN Film Festival recuperarà oportunament dos clàssics fascinants, pertorbadors i irremeiablement controvertits.
Feliz Navidad, Mr. Lawrence (1983) plasma l’esperit revulsiu de Nagisa Oshima i conté la millor interpretació del gran David Bowie. Crash (1996) no només representa un dels cims creatius del genial David Cronenberg, sinó també de la provocació més brillant, tortuosa i radical del cinema modern.
El D’A portarà una alenada d’aire fresc, la confirmació d’autors que treballen al marge dels paràmetres dominants.
Ione Atenea ens sorprendrà amb un documental creatiu i apassionant (Los caballos mueren al amanecer), i Lluís Galter, després de captivar-nos fa dotze anys amb el seu memorable debut (Caracremada), ens regalarà una altra singularitat introspectiva (Aftersun).
D’altra banda, Visuals esdevindrà novament l’aparador dels nous talents de la nostra comarca.
La festa s’arrodonirà amb la bellesa romàntica i esmolada d’El plaer (1952), una de les obres cabdals d’un dels mestres indiscutibles de la història del cinema, Max Ophüls.
Categoria: General