“L’essència més íntima del cinema és la necessitat de veritat”
(Carl Theodor Dreyer)
La veritat de la infantesa i de l’adolescència esdevindrà l’epicentre de la programació primaveral del Cineclub.
Los 400 golpes (1959), la mítica òpera prima de l’inoblidable François Truffaut que va conduir el rebel Antoine Doinel, marca un abans i un després en la representació cinematogràfica de l’adolescència.
Léo i Rémi, dos amics inseparables de tretze anys, protagonitzen el segon i excels llargmetratge de Lukas Dhont, Close. Una prodigiosa i estremidora aproximació a la mort de la innocència.
Aftersun ens capbussa en la singular relació d’una nena, Frankie, amb el seu caòtic pare. El debut de Charlotte Wells, laberíntic i fascinant, s’erigeix en una de les sensacions de la temporada.
Una estudiant haitiana impulsa una de les fantasies més inventives i hipnòtiques dels últims temps, Zombi Child, una nova mostra de la desbordant creativitat de Betrand Bonello.
El terror més heterodox i misteriós també presideix The innocents, una pel·lícula noruega amb uns nens dotats de superpoders.
A més a més, gaudireu de “delicatesen” com Ninjababy (una brillant comèdia sobre la maternitat), La novelista y su película (l’enèsima lliçó del mestre Hong Sang-soo) i L’ornitòleg (una altra perla misteriosa del cinema portuguès).
També tindreu l’oportunitat de veure la sorprenent Todo a la vez en todas partes… poques hores abans que guanyi l’Òscar.
I la cirereta del pastís serà l’impactant curtmetratge, Night Breakers, dirigit pel manresà Guillem Lafoz i Gabriel Campoy. Ja podeu omplir la vostra agenda!
Categoria: General